Už sme si ukázali, ako ľahko a rýchlo si môžete vytvoriť reklamu na Facebooku (nielen) cez Business Manager. Základ máme zvládnutý, ideme ďalej. Mark Zuckerberg má pre nás v talóne ešte veľa šikovných vecičiek. Keďže nie sme marketingová agentúra a našim každodenným chlebom je programovanie, presunieme sa do trošku technickejších sfér. V tejto časti to celé bude o novom Facebook Pixel-y.

Čo je nový Facebook Pixel?

Facebook Pixel (oficiálne Custom Audience Pixel) je špeciálny javascriptový kód, ktorý sleduje a ukladá informácie o návštevníkoch vášho webu. Vytvára akési ,,zoznamy” týchto návštevníkov a vy sa následne môžte rozhodnúť, ktorým z nich reklamu zobrazíte alebo nie. Vy si môžte vyfiltrovať, aké informácie vás zaujímajú. Či je pre vás zaujímavý každý jeden návštevník webu, iba ten, čo navštívil určitú stránku (napr. Košík), alebo iba tí, ktorí dačo na tom webe reálne urobili (prihlásili sa do newslettra napríklad). Ako, to si povieme neskôr. Následne si pixel získané informácie spojí s facebook profilom týchto návštevníkov a je vymaľované.

Na čo je Facebook Pixel dobrý?

Na ešte lepšie cielenie vašej facebook reklamy. Cielenie na základe záujmov, životných udalostí či demografie je super. Predstavte si však, že by ste mali 100% istotu, že vaša reklama na práčku sa zobrazí človeku, ktorý pred týždňom navštívil váš eshop a prezeral si práve kategóriu s práčkami. Super, nie? A na to je Facebook Pixel. Nie je to ešte remarketing v pravom slova zmysle, ale je dobrý odrazový mostík aj pre túto formu reklamy. Vďaka nemu si môžte vyfiltrovať zobrazenie reklamy iba konkrétnym ľuďom, u ktorých je pravdepodobnosť vykonania želanej akcie najvyššia. Tým pádom, míňate peniaze na reklamu efektívnejšie. Už raz danú akciu vykonali, tak prečo by sa to nemohlo stať znova?

V čom je Facebook Pixel tak ,,nový”?

Ak nie ste úplný nováčik vo facebook reklame, možno ste už počuli o pixeloch. Možno ste ich už aj použili pri vytváraní reklamy. Pixely nie sú žiadna novinka a na Facebooku fungujú už niekoľko rokov. Jeden je konverzný (Conversion Tracking Pixel) a jeden remarketingový. Už z názvu vyplýva, že sa jedná o 2 rozdielne sledovacie kódy, čo je nie veľmi praktické a navyše ich funkčnosť semtam pokuľhávala. Preto Facebook prišiel s novým Custom Audience Pixel-om (funguje cca od októbra 2015), ktorý spojil oboch jeho predchodcov dokopy. Staré pixely budú fungovať iba do nejakej polky roku 2016, takže s nimi ani nezačínajte. Ak ste začali, premigrujte sa nastavením štandardných eventov. V porovnaní so svojimi predchodcami sa nový pixel načíta rýchlejšie , môžte si vybrať z 9 prednastavených konverzných udalostí a komu je málo, má možnosť si vytvoriť vlastné. Medzi dôležité vylepšenia patrí aj možnosť sledovať niekoľko konverzií naraz. To doteraz nebolo. 

Ako začať používať Facebook Pixel?

V prvom rade si musíte vygenerovať unikátny sledovací kód. Pre každý reklamný účet si môžte vytvoriť iba 1 pixel, to znamená 1 pixel =1 reklamný účet. Choďte do Business Manageru, do časti Assets a kliknite na položku Pixels.

V ľavom hornom rohu si vyberte reklamný účet, pre ktorý idete pixel používať a kliknite dole na tlačítko Create a Pixel.

Do kolónky vpíšte názov pixelu. Voľte meno, podľa ktorého budete vedieť jednoznačne identifikovať, o aký pixel sa jedná. Zaškrtnite súhlas s podmienkami a potvrďte.

Ďalší krok bude pre mnohých z vás aj posledný :) Facebook vám vygeneroval unikátne ID a javascriptový kód, ktorý teraz musíte nejakým spôsobom vložiť do zdrojového kódu vašej webstránky medzi tagy <head></head>podobne ako tomu bolo pri Search Console alebo smartsuppe. Keďže facebook vie, že len malá hŕstka statočných vie programovať, ani sa nepýta a hneď nám podáva pomocnú ruku.

Dole vidíme 2 tlačítka. Prvé ,,Install Pixel Now” je pre tých šťastlivcov, ktorí vedia programovať alebo majú nainštalovaný na webe Google Tag Manager a vedia ho používať. Kliknite naň, skopírujte javascript a vložte ho do zdrojáku, tak aby bol na každej stránke. Ak máte Tag Manager, facebook má prehľadný návod, ako na to (pozn. nezabudnite publikovať zmeny).

Druhé tlačítko ,,Email Pixel Code” je pre drvivú väčšinu z vás, ktorí nemáte tucha o tom, ako by ste prepísali zdrojový kód. Pomocou tohto tlačítka pošlete email, s inštrukciami priamo vášmu programátorovi aj so sprievodnou správou.

Ak si chcete overiť, či pixel funguje tak ako má, či vás náhodou váš super programátor neobtiahol o peniaze, môžete. Slúži na to Facebook Pixel Helper. Je to prídavný nástroj pre Google Chrome, ktorý vám pekne ukáže, či sa na danom webe nejaký pixel nachádza a či funguje správne.

Pixel, jeho aktivitu, jednotlivé udalosti a konverzie si následne sledujete v časti Assets/Pixels. Kód môžte hocikedy zobraziť, poslať emailom, zdieľať ďalej. Informácie o návštevníkoch neuvidíte v prehľade okamžite. Podmienkou je, aby niekto váš web navštívil, takže chvíľku si budete musieť počkať. Ako dlho, to závisí od toho, akú veľkú návštevnosť na webe máte :)

Ako ďalej pracovať s Facebook Pixelom?

Zatiaľ sme si na web vložili základný sledovací Facebook Pixel kód, ktorý začal zbierať informácie o návštevníkoch. My ich však nezbierame len tak, pre nič za nič. Chceme ich využiť v náš prospech, aby sme zvýšili predaj našich produktov v eshope. Možností, ako na to je hneď niekoľko. Niektoré zvládnete hneď a sami, na iné si budete musieť prizvať pomoc programátora. Ale o tom až budúci týždeň.

Ak chcete byť informovaný o ďalších užitočných e-shop fičurách, nielen z nášho systému XCMS, prihláste sa na odber noviniek.

Tipy a triky ako na e-shop ZADARMO!

 

Zdroj úvodného obrázku: http://tristramdyer.com/fbq/


Romča je osoba prvého kontaktu v stupo.sk. Všetky požiadavky na vytvorenie, zmenu či vylepšenie webu smerujte na ňu. Vyštudovala odbor Elektronický obchod a manažment a svet e-business je jej viac než blízky.

romana@stupo.sk

3 Comments

  1. Dobrý deň,

    ďakujem za článok. Chcem sa spýtať, či Pixel citeľnejšie nespomaľuje načítavanie stránok?

    Ďakujem.

    Odpovedať

    1. nie nemusíte sa báť, script sa načíta až na konci stránky a teda obsah stránky bude zobrazený pred ním.

      Odpovedať

      1. Ďakujem pekne

        Odpovedať

Leave a reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *