V našom XCMS máme zľavy! Keby len obyčajné zľavy, ale automaticky zasielané zľavové kódy a kupóny. Odmeňovať svojich zákazníkov za prvý nákup, pozvanie kamaráta, vernosť, či len tak, nikdy nebolo ľahšie. Novú funkciu nájdete v admine v časti Benefity.

Ako vytvoriť nový zľavový kupón?

Po kliknutí na tlačidlo Benefity sa vám rozbalí podkarta Nastavenia. Kliknite na ňu. V hlavnej časti adminu sa vám zobrazia 3 záložky – Pozvánky, Kupóny a Vytvorenie kupónu. Postupne si vysvetlíme, na čo je ktorá záložka dobrá a čo s ňou dokážete.

Začneme záložkou Vytvorenie kupónu. Táto záložka ja alfa a omega celého zľavového systému. V tejto časti si jednoducho a rýchlo vygenerujete unikátny kód zľavy, ktorý následne zašlete svojim zákazníkom. Pri každom kupóne si nastavujete jeho vlastnosti:

    1. Komu je kupón určený

Z databázy vašich zákazníkov, ktorá sa vám otvorí v rozbaľovacom okne si vyberiete jedného konkrétneho užívateľa, ktorému bude zľava pridelená. Ak chcete zľavu poskytnúť všetkým vašim zákazníkom alebo chcete vytvoriť univerzálnu zľavu, ktorú následne budete zdieľať na sociálnych sieťach a pod., nechajte v rozbaľovacom okne voľbu Žiadny. Rovnako nechajte voľbu Žiadny, ak sa zľava nevzťahuje na konkrétnu osobu, ale je obmedzená počtom kupónov (podrobnejšie v časti Limit použitia). Zákazník, ktorý už získal nejakú zľavu, ju má percentuálne vyčíslenú za svojim menom.

2. Dátum expirácie kupónu

V kalendári si označte dátum, do kedy zákazník môže kupón uplatniť. Pole je povinné.

3. Limit použitia

Koľkokrát môže byť daný unikátny kód použitý. Limit použitia oceníte hlavne pri zľavách, ktoré majú obmedzený počet kupónov. Teda je vám jedno, kto daný kupón použije, hlavne že ho použije :) Vy si následne viete pekne odsledovať, koľkokrát a pri akej objednávke bol kupón použitý. V prípade, že chcete, aby mohol byť kupón použitý iba raz (pri konkrétnom zákazníkovi), limit použitia nastavte na ,,1″. Ak chcete poslať kupón všetkým zákazníkom, resp. je vám jedno koľkokrát sa daný kupón použije, nastavte ,,99999″. Nezabudnite zafajknúť checkbox Povoliť. Ak to neurobíte, zľava nebude platná. Tento checkbox vznikol najmä ako dôsledok ,,doživotných” kupónov, ktoré nie sú ohraničené počtom použití. Keď sa raz rozhodnete, že už nechcete poskytovať danú zľavu, jednoducho checkbox zrušíte.

4. Spodný limit objednávky

V prípade, ak chcete podmieniť zľavu výškou nákupu, vyplňte položku Spodný limit objednávky. Napríklad,obmedzte použitie zľavy iba na objednávky nad 20€ a pod. Pole nie je povinné, takže ak nechcete, nemusíte zadať žiadny limit.

5. Výška zľavy
Najdôležitejšia vec v tomto module! Do tohto poľa vyčíslite v %, akú veľku zľavu použitím kupónu zákazník získa.

6. Poznámka

Posledné pole je Poznámka. Už v admine máte za ňou dopísaný pokec, že ,,zobrazí sa v sumáre košíka”. To znamená, že text, ktorý sem vložíte sa zobrazí ako jedna položka košíka (pod všetkými nakúpenými produktami) s vyčíslenou zľavou. Zároveň sa tento text objaví aj v predmete notifikačného e-mailu, ktorý zašlete svojmu zákazníkovi, aby ste ho informovali o zľave. Tak si skúste dať záležať, aby bol dostatočne výstižný a presvedčivý :)

Posledný krok je Potvrdiť a kupón je na svete!

Ako posielať a sledovať použitie kupónov?

Prehľad všetkých vytvorených kupónov nájdete v záložke Kupóny. Kupóny sú defaultne zoradené podľa dátumu vytvorenia, od najstarších po najnovšie, ale môžte si ich triediť ako chcete. Pri každom kupóne vidíte jeho unikátny kód, meno zákazníka, ktorému bol pridelený (ak ste vybrali túto možnosť), dátum použitia, dátum expirácie, limit použitia, či už bol použitý, či je povolený, spodný limit objednávky, percentuálnu výšku zľavy a text poznámky.

Špeciálny stĺpec je Akcia. Tu máte možnosť editovať nastavenia už vystaveného kupónu. V prípade, že je kupón vystavený na konkrétnu osobu, zobrazí sa vám tu ešte navyše tlačidlo Poslať. Keď na neho kliknete, zákazníkovi je automaticky poslaný notifikačný email s unikátnym kódom zľavy a podmienkami použitia a tlačidlo sa zafajnke. Šablónu emailu dokážeme nastaviť presne namieru vašim predstavám.

Ako odosielať kupóny, ktoré sa neviažu na konkrétnu osobu? Budete musieť trošku zapracovať ručičkami, lebo tu automatika zatiaľ nefunguje. Odoslať mail so zľavou musíte ,,ručne”, rovnako ako ste doteraz odosielali newslettre. Osobne vám na to odporúčame Mailchimp. Užitočné informácie, ako na to a ako získať nových odberateľov mailing listu nájdete v článku o newslettroch.

Na čo slúži záložka Pozvánky?

Záložka Pozvánky súvisí so špeciálnou funkciou XCMS, ktorej cieľom je získať nových zákazníkov eshopu. Na stránku sme umiestnili hlásenie, ktoré každého prihláseného návštevníka vyzýva, aby pozval do obchodu svojho známeho cez e-mail. Za odmenu jemu aj jeho priateľovi príde na mail špeciálny zľavový kód. Podmienkou samozrejme je, že email ešte nemáte v databáze zákazníkov. Lákavé a jednoduché! Na obrázku môžte vidieť základný vzhľad pozývacieho formuláru. Ak máte iné predstavy o výzore, nie je problém ho naštýlovať.

Prehľad o tom, kto kedy koho pozval, kedy pozvaný použil zľavový kupón a číslo objednávky, ku ktorej sa viaže, nájdete v záložke Pozvánky.

Ak to chcete trošku skomplikovať, zľava môže byť pozývateľovi poskytnutá až vtedy, keď jeho priateľ použije zľavový kupón.Nie je to však podmienka. V tom prípade si musíte starostlivo sledovať dátumy použitia jednotlivých pozvánok a následne každému pozývateľovi osobitne odoslať mail s novo vytvoreným kupónom.

Ako fungujú ,,zľavy na mieru”?

V prípade, že sa rozhodnete budovať automatizovaný zľavový systém, na základe napríklad počtu objednávok a podobne, najskôr vám dané zľavy napevno nastavíme v systéme, podľa presných pravidiel získavania zliav, ktoré si stanovíte. V časti Používatelia – Návštevníci si následne tieto zľavy môžte sledovať a manažovať sami. Po kliknutí v stĺpci ,,Voľby” na detail užívateľa (postavička) sa vám v poslednom riadku zobrazí, či daný užívateľ disponuje nejakou z týchto zliav na mieru.

Ak sa rozhodnete mu ju odobrať alebo zmeniť na inú, môžte tak urobiť v časti Používatelia – Návštevníci v stĺpci Voľby kliknutím na Upraviť. V druhej záložke Benefity nájdete rozbaľovacie okno, kde si vyberiete novú výšku zľavy, prípadne mu zľavu úplne zrušíte. Už len uložiť a hotovo.

Ak ho chcete informovať alebo mu pripomenúť, že získal zľavu v rámci vášho špeciálneho zľavového systému, môžete tak urobiť v časti Používatelia – Návštevníci. Označíte zákazníkov, ktorým to chcete oznámiť a v pravom dolnom rohu kliknete na tlačidlo ,,Odoslať pozvánku na návrat”. Všetkým označeným zákazníkom príde na mail správa s textom, obrázkami, ikonami (podľa vášho priania) a podmienkami zľavy. Zľava zo zľavového systému sa zákazníkovi po prihlásení v e-shope automaticky odpočíta zo sumy objednávky. Pozor! Zľavy so zľavového systému sú vždy ,,prebité” zľavovými kódmi a navzájom sa nedajú kombinovať. To znamená, že ak sa rozhodnete zákazníkovi, ktorý už disponuje zľavou so zľavového systému napríklad 3% poslať ešte navyše zľavový kód na 2% a on ho použije pri objednávke, započíta sa mu iba ten zľavový kód. Aj v prípade, že to je pre zákazníka nevýhodné.

Ako zákazník použije zľavy v e-shope?

Klasické kupóny, ktoré mu zasielate na mail v tvare unikátneho kódu, zákazník vloží do pripraveného políčka Kód poukážky v objednávke. Po overení kódu sa mu zľava odpočíta z výslednej sumy. Na uplatnenie zľavy nemusí byť prihlásený.

Inak to funguje v kupónoch ,,na mieru”, ktoré dostane zákazník v rámci vášho zľavového systému. Zákazník nemusí nič nikam vkladať ani overovať. Stačí, že je prihlásený a automaticky sa mu zľava odpočíta zo sumy objednávky. Prihlásenie je povinnosť, inak systém nevie rozoznať o koho sa jedná. Na existujúcu zľavu je zákazník upozornený na stránke cez špeciálne hlášky. Defaultnú hlášku môžte vidieť na obrázku. Štýl je zase len a len na vás :)

V sumáre objednávky sa zľava zobrazí ako jedna z položiek košíka.

Na čo je funkcia zasielania kupónov dobrá?

Zľavy, kupóny a rôzne poukážky sú výborným motivačným faktorom na nákup v e-shope. Ak to urobíte šalamúnsky, pohráte sa s textami, obrázkami a samotným zobrazením na webe, môžete z toho skvele profitovať. A vaši zákazníci vás budú milovať.

Zaujala vás táto funkcia? Ste náš zákazník a chcete ju doplniť do svojho XCMSka? Alebo ešte len rozmýšľate o tom, že by ste si otvorili svoj vlastný e-shop? Ozvite sa nám, veľmi radi Vám v tom pomôžeme.

Ak chcete byť informovaný o ďalších e-shop fičurách, nielen z nášho systému XCMS,  prihláste sa na odber noviniek.

Tipy a triky ako na e-shop ZADARMO!


Romča je osoba prvého kontaktu v stupo.sk. Všetky požiadavky na vytvorenie, zmenu či vylepšenie webu smerujte na ňu. Vyštudovala odbor Elektronický obchod a manažment a svet e-business je jej viac než blízky.

romana@stupo.sk

2 Comments

  1. […] ĎalšíNová funkcia v XCMS – Odmeňujte svojich zákazníkov špeciálnymi zľavami a […]

    Odpovedať

  2. […] e-shop, za zľavami ľudia idú ako pes po údenom. Už dávnejšie sme vás informovali o tom, že sme v XCMSku spustili nový modul Benefity, ktorého funkciou je vytváranie zľavových kupónov. Aj najlepší systém vám však je na 3 […]

    Odpovedať

Leave a reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *