XCMSko je o niečo krajšie a prehľadnejšie. Trochu sme sa pohrali so stránkou produktu. Výsledok? Old school tabuľku s rôznymi variantami toho istého produktu sme vymenili za sviežo vyzerajúce buttony. Čo sú to varianty produktu, ako a kedy ich použiť v eshope a aký je rozdiel medzi variantami a skupinami produktu?

TOTO SME VYMENILI:

ZA TOTO:

Čo sú to varianty produktu v eshope?

Varianty produktu sú rôzne verzie toho istého produktu, ktoré sa od seba líšia len v jednej konkrétnej vlastnosti. Tou vlastnosťou môže byť najmä farba alebo veľkosť, skrátka hocičo, čo nemá vplyv na cenu produktu. Toto je veľmi dôležité si zapamätať a nezabúdať na to, keď si nejaké varianty budete vytvárať. Varianty produktu sa v eshope musia predávať za tú istú cenu. Žiadne prepočítavanie ceny na základe objemu alebo hmotnosti pri variantoch nefunguje. Na to slúžia v eshope Skupiny produktov. Pre lepšie pochopenie, čo je variant produktu – Je jedno, či si kupujete tenisky za 50€ vo veľkosti 39 alebo 43. Vždy za ne zaplatíte rovnakú cenu, t.j. 50€. Rôzne veľkosti sú varianty danej tenisky.

Ako používať varianty produktu v eshope?

V podstate varianty používate aj teraz. Len sa zobrazujú starým spôsobom v tabuľke pod obrázkom produktu. Ak chcete, aby sa vám zobrazili pekne v ,,obláčikoch” na pravej strane hore, musíte postupovať nasledovne:

  1. Na hlavnej karte produktu vám, úplne dole pod popisom produktu pribudne nová možnosť –  Pridať základnú vlastnosť. Základná vlastnosť je vlastnosť, ktorou sa od seba líšia varianty toho istého produktu a bude sa zobrazovať v tých pekných obláčikoch.
  2. Zobrazí sa vám rozbaľovacie okno so zoznamom vlastností. Sú to tie isté vlastnosti, ktoré si vytvárate klasickým spôsobom v admine v časti Tovar – Vlastnosti a následne ich priraďujete produktom v časti sklad. Označte jednu vlastnosť (v našom prípade Veľkosť obuvi) a kliknite na tlačidlo Pridať. Logicky, iba jedna vlastnosť môže byť pridaná ako základná vlastnosť pri každom produkte.
  3. O úspešnom nastavení základnej vlastnosti produktu vás informuje zelená správa zo systému. Vlastnosť sa vám následne zobrazí v červenom buttone. Odstránite ju klasicky, kliknutím na tento červený obdĺžnik.
  4. Potom už postupujete štandardným spôsobom. Vytvoríte si sklad pre každý variant daného produktu cez tlačidlo ,,Nová položka”. Takže ak máte 4 rôzne veľkosti danej tenisky, tak si vytvoríte 4 skladové karty, ktoré sa budú líšiť veľkosťou obuvi. Tu sme vám opäť trochu uľahčili robotu. Skladové karty môžte kopírovať kliknutím na tlačidlo ,,Kopírovať” vpravo dole. Skopírujú sa vám všetky vlastnosti. Vy už len vyplníte položky Kód produktu, (príp. EAN) a počet položiek na sklade. Super vám to ušetrí čas. Len pripomínam, že vždy jednou z vlastností daného variantu produktu, musí byť vlastnosť, ktorú ste nastavili ako základnú. To je hádam logické.
  5.  Všetko uložte. Keď si budete pozerať produkt v eshope, uvidíte niečo takéto:

    Zákazník už len klikne na ,,obláčik”, ktorý mu vyhovuje a môže si ho hneď vložiť do košíka. Zároveň sa mu varianty produktu objavia už v kategórií, po prejdení myškou nad daným produktom.

    Aký je rozdiel medzi Variantami produktu a Skupinami produktov?

Už dávnejšie sme vo fičure týždňa písali o novom module Skupiny produktov. Možno by sa vám zdalo, že sa v podstate jedná o to isté, ale nie je to tak. Rozdielov medzi týmito dvoma modulmi je hneď niekoľko:

  1.  Rôzne varianty produktu majú rovnakú cenu. Vždy. To nemusí platiť pri Skupinách produktov. Tie môžu mať úplne odlišné ceny. Môžu to byť rôzne balenia jedného produktu (1kg balenie farby má inú cenu ako 5kg balenie tej istej farby) alebo iba podobné produkty. Môžte si to pekne prispôsobiť podľa seba.
  2. Variant produktu neexistuje v rámci eshopu ako samostatný produkt. Nemá vlastnú URL adresu, existuje len ako skladová podkarta produktu. Naproti tomu produkty, ktoré sú v nejakej Skupine produktov sú samostatné produkty. Môžte sa na ne pekne odkliknúť cez ,,obláčik”, lebo majú vlastnú URL adresu.
  3. Varianty produktu sa zobrazujú nad buttonom Pridať do košíka. Skupiny produktov presne naopak. Tie nájdete pod ním.

Aké výhody majú nové Varianty produktu?

Hlavnou výhodou je to, že tá najpodstatnejšia vec z celého eshopu – tlačidlo Pridať do košíka – je konečne tam, kde má byť – hore hneď vedľa obrázka rovno pred očami zákazníka. Už nemusí scrollovať nižšie a hľadať maličký a nevýrazný button. V neposlednom rade to aj lepšie vyzerá a tento facelift je určite atraktívnejší pre návštevníkov eshopu, než predchádzajúca verzia.

Zaujala vás táto funkcia? Ste náš zákazník a chcete ju doplniť do svojho XCMSka? Alebo ešte len rozmýšľate o tom, že by ste si otvorili svoj vlastný e-shop? Ozvite sa nám, veľmi radi Vám v tom pomôžeme.

Ak chcete byť informovaný o ďalších e-shop fičurách, nielen z nášho systému XCMS,  prihláste sa na odber noviniek.

Tipy a triky ako na e-shop ZADARMO!


Romča je osoba prvého kontaktu v stupo.sk. Všetky požiadavky na vytvorenie, zmenu či vylepšenie webu smerujte na ňu. Vyštudovala odbor Elektronický obchod a manažment a svet e-business je jej viac než blízky.

romana@stupo.sk

Leave a reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *