Omrzeli vás sterilné notifikačné maily s čiernym písmom na bielom pozadí? Aj nás. Už teraz posielate svojim zákazníkom krásne newslettre o najnovších produktoch a zľavách s neodolateľnou grafikou, tak prečo sa nepohrať aj s notifikačnými emailami? Nielen pri newslettroch sa oplatí popracovať na vzhľade. Aj notifikačné emaily si zaslúžia vašu pozornosť a neradno ich podceňovať. Prečo? Pretože sú (takmer) prvým kontaktom zákazníka s vami a prvý dojem už nikdy nezmeníte.  Ďalšou ich neopomeniteľnou výhodou je takmer 100% istota, že si ich zákazník otvorí, keďže obsahujú dôležité informácie o objednávke. Tak prečo to nevyužiť na menšiu sebaprezentáciu a budovanie firemnej identity?

Ako si nastaviť automatické zasielanie notifikačných emailov v XCMS?

Nijako. Lepšie povedané, vy nič nemusíte robiť. My to urobíme za vás. Pri spúšťaní eshopu vám, okrem mailových adries v tvare vašemeno@vášeshop.sk, ktorými budete pristupovať do systému, vytvoríme aj mailový účet, z ktorého budú zákazníkom prichádzať automatické správy. Štandardne vytvárame účet v tvare noreply@vášeshop.sk, ale nie je to podmienka. Ak chcete posielať notifikácie z originálnejšieho mailu, stačí povedať a my nastavíme.

Kedy sú zasielané notifikačné emaily zákazníkovi?

V rámci XCMSka môžte (zatiaľ) nájsť 3 typy notifikačných emailov. Každý jeden má vlastnú šablónu a posiela sa pri inej príležitosti.

  1. Notifikačné emaily pri zmene stavu objednávky

Základnom funkciou eshopu je automatické rozposielanie notifikačných emailov na mailové adresy zákazníkov po každej zmene stavu objednávky. Po úspešnom dokončení objednávkového procesu je zákazníkovi na mail odoslaná správa o prijatí objednávky. V momente, ako v admine zmeníte status objednávky sa automaticky odošle ďalší mail. Na každý zo 6 statusov (nová, potvrdená, odoslaná, zrušená, vrátená, vypredaná, neprevzatá) je vytvorená v systéme vlastná šablóna mailu, s informáciami o objednávke.

2. Notifikačné zľavové emaily

Ak ste si zakúpili modul Benefity, otvára sa vám prístup k ďalšej sade notifikačných mailov. V nich informujete zákazníka o tom, že získal nejakú zľavu a aké sú podmienky na jej uplatnenie. Tieto notifikačné maily sú v režime ,,poloautomatickom”. Znamená to, že šablónka je vytvorená dopredu, nič nemusíte vypisovať. Len ich musíte ,,ručne poslať”. Všetko o tom, ako to funguje nájdete v článku o zľavových kupónoch.

3. Pozvánky na návrat

(Zatiaľ) posledný tip notifikačných správ v XCMS sú tzv. pozvánky na návrat. V eshope si viete odsledovať (napr. podľa dátumu posledného prihlásenia alebo poslednej objednávky) zákazníkov, ktorí už dlho u vás v obchode neboli a pripomenúť sa im pomocou nejakého milého liebesbriefu, že vám strašne chýbajú. Možnosť odoslať pozvánku na návrat nájdete v prehľade návštevníkov a môžte ju  poslať jednému, viacerým alebo rovno všetkým zákazníkom.

Ako si vytvoriť vlastnú šablónu notifikačných emailov?

Ak posielate newslettre, zrejme na vytvorenie peknej šablónky používate rôzne appky typu Mailchimp. Veď prečo aj nie, keďže disponujú armádou hotových šablón, resp. možnosťou jednoducho si naštýlovať vlastnú. Takto vymakané to (bohužiaľ alebo bohudík) s notifikačnými správami v XCMSku nemáme, ale netreba hádzať flintu do žita. Všetko, čo dokáže Mailchimp, vieme aj my, stačí len povedať :)

Keďže si neviete sami naštýlovať v systéme správu, musíme to urobiť za vás. Čo však možno nie je až také hrozné, keďže vám odpadá jedna úloha a môžte sa venovať iným eshopovým záležitostiam. Ak nechcete nič extra, dobre poslúži štandardná šablóna zo systému.  Do tejto sa vám automaticky pridá vaše logo, kontaktné informácie v pätičke, defaultný text a predmet správy pre daný tip notifikácie. V prípade objednávkových statusov tu zákazník nájde podrobnosti jeho objednávky, v prípade zľavových notifikácií výšku a podmienky zľavy, v prípade pozvánky na návrat mu zahráme na city, nech už konečne príde naspäť.

Vy však chcete byť extra! Notifikačné emaily sa dajú urobiť oveľa zaujímavejšie. Tak, ako v Mailchimpe môžte vkladať rôzne obrázky, videá, meniť farby pozadia, vkladať rôzne tlačítka a pod., tak to vieme urobiť aj my v notifikačných mailoch. Pomocou HTML a CSS vám naštýlujeme originálnu responzívnu šablónu mailu na mieru, do ktorej môžte prepašovať oveľa viac ako logo. Celá šablóna môže vyzerať ako samostatná webová stránka. Grafiku, znenie textov a jednotlivé prvky si môžte vymyslieť sami alebo vám ich navrhneme my, od začiatku až do konca.

Pre predstavu uvádzam príklad, ako sa dajú pomocou HTML a CSS naštýlovať odkazy na sociálne siete či stránku na eshope. Jednoduché, milé a účinné! Aj pomocou notifikačných emailov môžte zákazníkovi poskytnúť istú formu pridanej hodnoty.

Zaujala vás táto funkcia? Ste náš zákazník a chcete ju doplniť do svojho XCMSka? Alebo ešte len rozmýšľate o tom, že by ste si otvorili svoj vlastný e-shop? Ozvite sa nám, veľmi radi Vám v tom pomôžeme.

Ak chcete byť informovaný o ďalších e-shop fičurách, nielen z nášho systému XCMS,  prihláste sa na odber noviniek.

Tipy a triky ako na e-shop ZADARMO!

 


Romča je osoba prvého kontaktu v stupo.sk. Všetky požiadavky na vytvorenie, zmenu či vylepšenie webu smerujte na ňu. Vyštudovala odbor Elektronický obchod a manažment a svet e-business je jej viac než blízky.

romana@stupo.sk

One Comment

  1. […] toto je jedna z funkcií, ktorú XCMSko ešte neovláda. Notifikačné emaily ale fungujú, takže prepojenie týchto dvoch vecí pre nás nebude problém. Stačí […]

    Odpovedať

Leave a reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *