Ako získať nových odberateľov newslettru?

Posielanie newslettrov je skvelý online marketingový nástroj každého webu, o tom niet pochýb. Nezáleží na tom, či ste eshop, blog alebo stránka zdravotnej poisťovne. Štatisticky (a aj prakticky) sú návštevníci, ktorí si na váš web klikli na základe emailovej kampane, oveľa viac náchylnejší vykonať želanú konverziu v porovnaní s tými, ktorí prišli inými kanálmi. Nech je tou konverziou hocičo – nákup, stiahnutie e-booku, prečítanie článku… Presvedčiť niekoho, aby vám dal svoj e-mail je oveľa jednoduchšie, ako ho presvedčiť, aby si napríklad niečo u vás kúpil. Ako získať e-mailovú adresu od návštevníkov vášho webu? Naučte sa pár trikov, ako získať nových odberateľov newslettru. Pretože každý odberateľ sa počíta 😉

1. Reklama, reklama a ešte raz reklama

Reklama je všeliek :) Aj v prípade získavania nových odberateľov newslettru vám príde viac než vhod. PPC reklamy všeho druhu vám, za istý obnos peňazí, dokážu nahnať kvalitné obecenstvo presne tam, kde chcete – na vašu stránku s možnosťou prihlásenia do newslettru. A taký remarketing a ešte na facebooku – to je len zázrak. Ak máte PPC nastavenú správne, získanie emailu je už len otázka času. Ak nie, tak ste zbytočne premrhali nie malý peniaz zo svojho marketingového rozpočtu. Aj v tomto prípade totiž platí, že nie je návštevník ako návštevník. Cielenie je teda viac než nevyhnutné. Ak predávate alebo blogujete napríklad o poľovníckych nožoch, je pre vás úplne zbytočné zobrazovať reklamu ženám z Bratislavy na materskej dovolenke. Pravdepodobnosť, že ich obľúbenou voľnočasovou aktivitou je lov alebo ich milovaný manžel je poľovník je asi taká, ako že ja prestanem piť kávu. A tí, čo ma poznajú vedia, že ja mám veľmi VEĽMI rada kávu :) Radšej si teda vyfiltrujte obecenstvo na mužov vo veku 18 až 50 rokov, ktorých koníčkami sú poľovanie, turistika, rybolov alebo napríklad kempovanie. Zase sme teda pri spoznávaní svojej cieľovej skupiny. Asi sa tomu naozaj nevyhneme :)

2. Vytvorte si osobitnú stránku s prihlasovaním do newslettru

Už viete, že pomocou PPC reklamy dostanete návštevníkov na váš web. Ale kam konkrétne na ten web ich chcete dostať, ak je vašim cieľom získanie ich mailovej adresy? Rozmýšľajte. Homepage nie je vaša jediná možnosť. Vytvorte si osobitnú stránku, kde jasne, zreteľne a atraktívnym spôsobom vysvetlíte všetky možné aj nemožné výhody toho, prečo by sa mal dotyčný s vami podeliť o svoj mail a zakončite to extrémne viditeľným buttonom Prihlásiť sa. Dobrým príkladom je napríklad stránka na prihlásenie do webináru o Google AdWords na obrázku dole. Jednoduché a výstižné, už len zadať email a hurááá. Nový odberateľ mailing listu je na svete (a vo vašej databáze).

3. Dajte formulár do pätičky alebo bočného panelu stránky

Alebo hneď do obidvoch. Stará dobrá klasika, ktorá nikdy neuškodí. Nie je to síce žiadny trhák na získavanie stoviek prihlasovateľov denne, ale stojí za uváženie. Ľudia, ktorí sa prihlásia na odber mailing listu touto metódou sú väčšinou tí najoddanejší. Ak si dali tú námahu a našli formulár niekde úplne naspodu stránky, tak ste ich zrejme naozaj zaujali. Už to len nezbabrať nekvalitnými informáciami!

4. Používajte pop-up okná

Pop-upy všetkých možných tvarov, veľkostí, načasovania a stratégií vládnu svetu mailing listu. A podľa rôznych prieskumov naozaj zaberajú. Stačí mať trošku fantázie a originality a úspech na seba nedá dlho čakať. Ak je vaša stránka nejaká zakúpená téma typu WordPress, poteším vás. Na internete nájdete tisícky pluginov na tvorbu pop-upov, ktoré si jednoducho stiahnete, buď úplne zadarmo alebo za pár dolárov. Do pár minút máte na stránke vyskakovacie okná ako profík. Ste teda vo výhode oproti poctivo naprogramovaným webom. Ale ani my poctivci nemusíme lámať palicu nad pop-up oknami. Dobrý programátor si s nimi poradí :) Pre inšpiráciu uvediem 5 typov pop-up okien, ktoré môžte prepašovať na vašu stránku aj s konkrétnymi ukážkami (ktoré som bohapusto ukradla z iných webov :) ). Fungujú iným, budú aj vám.

  • Pop-up po príchode na stránku

Najľahší spôsob, ako dať ľuďom na vedomie, že sa môžu prihlásiť na zasielanie mailing listu. Po pár sekundách, ktoré návštevník strávi na vašej stránke sa mu zobrazí okno, kde môže zadať svoj email. Snažte sa to však urobiť, čo najmenej otravne, nech ho hneď neodplašíte. Pútavá ponuka, možnosť zrušiť vyskakovacie okno a iba jedno zobrazenie okna za celú návštevu sú povinnosťou.

  • Vysúvacie pop-up na boku stránky

Vysúvací prihlasovací formulár je o niečo menej otravný a elegantnejší spôsob, ako dať návštevníkovi znať, že zasielate mailing list. Veľkou výhodou oproti predchádzajúcemu typu je, že ho môžte umiestniť na každú jednu stránku. Takže návštevníkovi sa po celú dobu, ktorú strávi na webe budete pripomínať, až kým sa konečne neprihlási. Alebo vás nezruší:)

  • Cielené pop-up

Zobrazovanie pop-upov na základe nejakej špeciálnej charakteristiky návštevníka? Tak to už je úplne nový level. Veľmi veľmi účinný! Len vymyslieť, čím sú vaši návštevníci typickí a ako to skĺbiť s vašou stránkou. A potom už len testujte, skúšajte, porovnávajte, vyhodnocujte a získavajte nové maily. Dole na obrázku napríklad môžte vidieť cielené pop-up na stránke, ktorá predáva iPhone. Špeciálnu zľavu na príslušenstvo ku iPhone 6 získajú iba návštevníci, ktorí majú účet na Pintereste. Len zadať email a kupón je ich. Super nápad!

  • Pop-up ako motivácia na dokončenie objednávky

Najväčšou nočnou morou každého e-shopu je návštevník, ktorí si vloží produkt do košíka, ale z nevysvetliteľných dôvodov nedokončí objednávku a odíde. Možno aj navždy. No hrôza na to len pomyslieť. Ako tomu zabrániť alebo mu toto rozhodnutie aspoň skomplikovať? Nastražte na neho pop-up, napríklad so špeciálnou zľavou! Ak ste macher, môžte toto vysúvacie okno skombinovať s predchádzajúcim typom tak, že vytvoríte 2 rozdielne pop-upy v závislosti od toho, či sa jedná o úplne nového zákazníka alebo toho, čo vám už raz svoj mail prezradil.  Týmto pop-upom zabijete 2 muchy jednou ranou – presvedčíte návštevníka nakúpiť a ešte aj získate nový email do zbierky.

  • Pop-up na zdieľanie svojho nákupu 

Úplná bomba, ktorá je v dnešnom e-commerce svete totálne prehliadaná. Všetky e-shopy sa sústreďujú iba na návštevníkov, ktorí nenakúpia. Snažia sa ich ukecať, aby si už konečne niečo vložili do toho košíka, strúhajú husárske kúsky, aby dotiahli objednávkový proces do cieľa. A pritom im uchádza veľmi dôležitá skupina návštevníkov webu – ľudia, ktorí chcú u nich nakúpiť úplne dobrovoľne, bez toho, aby ich o to niekto prosil. Aký je ich význam z pohľadu mailing listu? Môžu vám priniesť nových užívateľov! Umožnite im sa podeliť so svojimi priateľmi či rodinou o tom, čo sa chystajú kúpiť. Možno sa budú chcieť iba pochváliť novými handrami, možno im to budú chcieť poslať ako inšpiráciu na narodeninový alebo vianočný darček, možno budú chcieť odporučiť váš produkt. Čo vy viete, vyskúšajte, uvidíte a získajte nové maily.

5. Používajte odmeny

E-mail je citlivá vec. Slováci sú špecifickí národ v tom, že sa neradi delia o svoje súkromie a najradšej by zablokovali celý Google a každú appku, ktorá ,,potajomky” zbiera informácie o ich aktuálnej polohe. Ikeď poskytnutie e-mailu návštevníkov nič nestojí a zaberie im to iba pár sekúnd, moc sa im do toho nechce. Musíte ich motivovať. Ak za to totiž niečo dostanú, tak to už je iná reč. Najlepšou motiváciou je samozrejme finančná motivácia. Takže za email im na oplátku ponúknite zľavové kupóny, dopravu zdarma, sprístupnite im nejakú extra časť webu, e-book na stiahnutie, webinár zdarma a pod. Poprípade to môžte upgradnúť, že ak vám poskytnú navyše maily svojich známych, tak dostanú ešte viac. Nech sú povoľnejší 😉

6. Pýtajte sa na ich názor

Dotazníky spokojnosti by sa dali považovať za jeden typ pop-up okna. A asi aj sú, ale mala som potrebu ich vyčleniť :) Návštevníci sa s vami určite veľmi radi podelia o svoj názor na váš web. Či už ho majú dobrý alebo zlý, im sa uľaví na srdci a vy získate cennú spätnú väzbu a ešte cennejší email. Existujú rôzne appky, ktoré majú funkciu dopytovacích dotazníkov. Napríklad HotJar, kde si nastavíte kedy a kde sa majú dotazníky zobrazovať. Navyše má funkciu nahrávania videí či tvorbu heatmáp. A do určitých podmienok je zadarmo. Len sa nezabudnite, okrem iného, spýtať aj na mail :)

Keď sa vám raz podarí získať email návštevníka vášho webu, máte v rukách naozaj silnú zbraň. Ale bacha! Treba s ňou narábať opatrne. Možností, ako ju premrhať je veľmi veľa.

Ako ste na tom vy s newslettrami? Aké praktiky používate na získanie nových odberateľov? Využívate niektorú z metód, o ktorých som hovorila? Ak ešte nie, vyskúšajte ich a dajte mi vedieť, ako ste dopadli. Ak si náhodou nebudete dať vedieť rady, ozvite sa nám. My už si s tým dáko poradíme 😉 Veľa šťastia!

Zaujal vás článok a chcete byť informovaný o ďalších e-shop fičurách? Prihláste sa na odber noviniek.

Tipy a triky ako na e-shop ZADARMO!

 

Zdroj obrázkov: https://blog.gleam.io/ecommerce-list-growth/


Romča je osoba prvého kontaktu v stupo.sk. Všetky požiadavky na vytvorenie, zmenu či vylepšenie webu smerujte na ňu. Vyštudovala odbor Elektronický obchod a manažment a svet e-business je jej viac než blízky.

romana@stupo.sk

2 Comments

  1. […] newslettre. Osobne vám na to odporúčame Mailchimp. Užitočné informácie, ako na to a ako získať nových odberateľov mailing listu nájdete v článku o […]

    Odpovedať

  2. […] si už čo to povedali. Ak ste čítali pozorne, určite vám neunikol jeden zo spôsobov, ako motivovať ľudí na prihlásenie do mailing listu – ODMENY. Za každý e-mail, ktorý vloží návštevník webu do formulára na […]

    Odpovedať

Leave a reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *